Fluweelengrot Rondleiding

Verleiden met de grote verhalen van Zuid-Limburg

De regio Zuid-Limburg is heel divers, heeft een zeer uitgebreid toeristisch/recreatief aanbod en biedt voor ieder wat wils. Maar, hierin is Zuid-Limburg niet onderscheidend ten opzichte van de concurrentie. Het onderscheid zit hem juist in het DNA van de regio, de mensen, de cultuur, de rijke geschiedenis, de ligging, het landschap en het toeristische aanbod.

Visit Zuid-Limburg kiest ervoor om de regio Zuid-Limburg te positioneren als 'net even anders' dan andere bestemmingen in Nederland en erbuiten. De kwaliteiten (dus het DNA van het gebied en haar aanbod van natuur, cultuur en mensen) van de regio worden dan ook 'net even anders' verbonden aan de passies (interesses) van de toeristen en inwoners. Met als doel dat Zuid-Limburg wordt gezien als een bestemming van wereldformaat door de bestaande en nieuwe doelgroepen.

Het centrale thema

Visit Zuid-Limburg verleidt haar gasten met het unieke DNA van de regio onder het centrale thema 'Zuid-Limburg, in de bron van Europa'. Via onderzoek is aangetoond dat Zuid-Limburg en haar omgeving al duizenden jaren aan de bron én kern van (het verhaal) van Europa staan. Grote verhalen of kleine gebeurtenissen, millennia of decennia geleden.

Beleef onze geschiedenis en verhalen nu zelf via onze VR film Zuid-Limburg; ‘Bron van Europa’!

Wat zijn de grote verhalen van Zuid-Limburg?

Voor de internationale marktbewerking:

Voor de nationale marktbewerking:

Hoe werkt Visit Zuid-Limburg?

Visit Zuid-Limburg vertaalt het unieke DNA van de regio, de grote verhalen, naar relevante informatie die onze gasten inspireert en laat lonken naar Zuid-Limburg. De 6 fasen uit de Customer journey (klantreis) staan hierbij centraal. Zo staan wij staan zowel voor, tijdens als na het verblijf klaar voor onze gasten. Dit doen wij natuurlijk niet alleen, want hiervoor zoeken we de verbinding op met onze partners in de regio.