Meerdere
wegen naar Zuid-Limburg

Het bevorderen van het toerisme naar onze regio is waar wij staan en gaan! Wij kruipen hiervoor in de huid van verbinder en verleider. Als verbinder willen wij verschillende samenwerkingen in én met onze regio stimuleren. Als verleider willen we gasten hongerig maken naar Zuid-Limburg door ons unieke DNA te vertalen naar relevante informatie die gasten inspireert. Dat doen we graag samen met u!

Lust naar Limburg

Onderzoek laat zien dat onze regio vooral aantrekkingskracht heeft als het gaat om het landschap en wandelen of fietsen. Als we vervolgens kijken naar ons unieke DNA, dan is dat een breed bourgondisch pakket dat geassocieerd wordt met woorden als krijt, heuvels, wijn, mijnen en het Katholiek en Romeins verleden.

Maar het meest unieke stukje van ons DNA zit hem toch wel in onze grenzen. Ja, we horen bij Nederland maar de grens met onze buurlanden is misschien nog wel dichterbij. Interessante inzichten in onze regio, toch? Maar hoe brengen we die dan nou gezamenlijk over de bühne, horen we u denken. Wij vonden in routes dé verbindende factor tussen landschap, beweging én de ingrediënten uit ons DNA.

On route!

Onze algemeen directeur Anya Niewierra legt uit:


“Met routes leggen we het DNA van een bepaald gebied bloot en vertellen zo het onderliggende verhaal van die streek. Op die manier kunnen we (inter)nationale gasten werven en boeien. En bevorderen we bestedingen bij attracties en horeca door de hele regio.”

Meerdere wegen naar Zuid-Limburg

Aan de ene kant is er geïnvesteerd in de aanleg en bewegwijzering van routes. Met een goed resultaat. Zowel de 6 miljoen overnachtende gasten als onze 600.000 inwoners genieten elke dag weer van onze vele wandel-, paardrij- en fietsroutes.

Aan de andere kant zoeken we naar verschillende manieren om onze regio te profileren. Verbinding maken met onze buurlanden en meer buitenlandse gasten via de Grenslandroute; een online dagboek voor pelgrims met de mooiste spirituele ervaringen op ‘de Camino’ van Zuid-Limburg; het omtoveren van een van onze shops naar een heus belevingscentrum onder de noemer ‘Bron van Europa’ mét VR-film.

Het zijn slechts enkele voorbeelden die wij gebruiken om het unieke DNA te vertalen naar relevante informatie die gasten inspireert en laat lonken naar Zuid-Limburg. Wilt u hiervan mee profiteren? Wordt dan onze partner. Graag zelfs!

 

Vertel me meer!

Over marketing

Om bezoekers te laten lonken naar Zuid-Limburg zetten we een breed scala aan innovatieve marketingcampagnes in.

Over routepunt

Voordelen rondom ons Routepunt in eigen beheer; uniek in de branche.

Over projecten

Van regionale tot Europese samenwerkingen.