Zuid-Limburg deelt toeristische kennis

Zuid-Limburg deelt toeristische kennis

17 juni 2019

Zuid-Limburg deelt toeristische kennis

Visit Zuid-Limburg was aanwezig bij de achtste regionale kennisuitwisseling van het Europese project BRANDTour, dat plaatsvond in Letland op 11 en 12 juni jl. Tijdens deze bijeenkomst verdiepten de partners zich in de beste ‘Good Practices’ van hun regio en reikten elkaar beleidsinstrumenten aan om nieuwe, op maat gemaakte toeristische producten te kunnen ontwikkelen.
De tweede fase van het project is inmiddels van start waarin de partners zich focussen op de ontwikkeling van een nieuw, op maat gemaakt toeristisch product. Met eerder vergaarde kennis uit de 40 verschillende ‘Good Practices’ dient elke partner een actieplan op te stellen om dit vervolgens in de laatste fase van het project uit te voeren.

Bezoek Letland
Een onderdeel van de kennisuitwisselingen zijn de studiebezoeken die de organiserende partij verzorgt. Dit bezoek stond in het teken van het gezondheidscluster. Letland is een populaire bestemming voor gezondheidstoerisme. Elk jaar bezoeken tienduizend toeristen het land voor medische behandelingen. Visit Zuid-Limburg maakte kennis met de nieuwste trends en ontwikkelingen op dit gebied en bezocht zowel een revalidatieoord als een medische instelling in Jurmala. De tweede dag liet de partner zien hoe zij werken aan hun toeristische identiteit en hoe zij de samenwerkingen tussen de publieke en private sector meer competitief maken. 

BRANDTour
Bij het Interreg Europe project BRANDTour zijn 7 toeristische organisaties uit de regio's Toscane, Kreta, Letland, Oost-Vlaanderen, de Balearen en Zuid-Limburg betrokken. Het initiatief bestaat vanaf 2017 en zal eind december 2021 worden afgesloten. Het wordt gefinancierd door het Interregionaal samenwerkingsprogramma Interreg Europe met een totale begroting van 1,3 miljoen euro. Het doel van het BRANDTOUR-project is het verbeteren van de capaciteit van de partners om het toerisme te ondersteunen door de promotie, innovatie en diversificatie van het aanbod. Het project heeft tot doel betere beleidsinstrumenten aan te reiken om nieuwe, op maat gemaakte toeristische producten te ontwikkelen die tegemoetkomen aan opkomende doelgroepen en de inkomende stromen naar de EU bevorderen. 

Parkstad actueel plaatste een bericht hierover.