Campagnes inLimburg en Limburg macht Glücklich

Campagnes inLimburg en Limburg macht Glücklich

21 maart 2023

Campagnes inLimburg en Limburg macht Glücklich

Sinds oktober 2022 werken de Samenwerkende VVV’s in Limburg (SVL) in opdracht van Provincie Limburg aan de uitvoering van 2 campagnes: de ‘in Limburg’-campagne, gericht op de Nederlandse markt en de ‘Limburg macht Glücklich’ campagne, gericht op de Duitse markt (met name NordRhein Westfalen, Hessen en Rijnland Pfalz).

In Limburg-campagne
Voor de Nederlandse markt onderhoudt SVL de website Inlimburg.com en de daaraan gelieerde social mediakanalen met actuele verhalen en posts met betrekking tot de vijf verhaallijnen fietsen en wielrennen, stad, erfgoed en cultuur, actief en outdoor, natuur en bezinning, food en gastronomie.

Campagne ‘Limburg macht glücklich’
Eind 2022 startten we met 3 maanden durende acties specifiek gericht op de dagbezoekers uit de Duitse grensstreek van Limburg. Dit met als doel vorm te geven aan Limburg als 365 dagen bestemming, onder de noemer ‘Limburg macht glücklich’! Met deze slogan nemen we de gast mee naar het leven van de ‘locals’ in Limburg. Limburg is niet zo maar een bestemming, Limburg is een gevoel dat we willen overdragen aan de Duitse gast. De Duitser wijzen we zowel online als offline op locaties die de Duitse gast extra gelukkig zullen maken. Juist de unieke parels in onze provincie zoals dat gezellige restaurant, die leuke bezinningsplek, dat mooie unieke natuurgebied of leuke dorpje staan in de spotlight.

Online
Belangrijk onderdeel online is de Duitse website van inlimburg.com. Op deze website inspireren we de gast met verhalen en artikelen binnen de 5 thema-belevingen. Verder maken we gebruik van google ads en een op maat gemaakte social media- en ‘branded player’ campagne met korte campagnefilmpjes in diverse Duitse media, zoals het bekende online kanaal ‘Reisereporter’. Een en ander gebaseerd op het concept van een ‘roadtrip’ langs de Limburgse Maas. In de google en social ads triggeren we de Duitse bezoeker met slogans waarbij we Limburg positioneren als een dichtbij bestemming waar je veel aantrekkelijk aanbod op korte afstand kunt vinden.

Offline
Offline promoten we Limburg an der Maas en haar vijf verhaallijnen via magazines zoals onder meer in ‘Green Lifestyle’, Top magazin en Freundin, gericht op drie specifiek verschillende leefstijlgroepen in Duitsland. Daarnaast wordt op een zestal ECI internationale treinstations in de doelregio een postercampagne gevoerd en is recent een paginagroot artikel in de bekende Duitse krant ‘Welt am Sonntag’ verschenen. Ook versturen we op de zomer gerichte persberichten en organiseren we diverse persreizen voor journalisten, bloggers en influencers, specifiek binnen de vijf thema’s.

In juni van dit jaar staat nog een speciale campagne gepland gericht op de promotie van de diverse evenementen en festivals die onze provincie rijk is.