2 dames aan het wandelen in een veld met bloemen en het heuvelland op de achtergrond

Campagne: Hoger op, lager tempo

Landelijke campagne

In 2025 lanceert Visit Zuid-Limburg de nieuwe campagne 'Hoger op, lager tempo'. Deze campagne richt zich op het positioneren van Zuid-Limburg als dé bestemming voor rust en ontspanning en het beleven van unieke ervaringen. De campagne speelt in op de behoefte van de hedendaagse consument aan onthaasting, genieten van de natuur, beweging en culinaire verwennerij. 

Campagne boodschap

De overkoepelende campagneboodschap 'hoger op, lager tempo' wordt ondersteund met drie slogans. Elk gericht op een specifieke activiteit die Zuid-Limburg biedt, die in alle gebieden van de regio te beleven zijn. 

  • Zet een stapje terug (wandelen in Zuid-Limburg)
  • Even een tandje terugschakelen (fietsen in Zuid-Limburg) 
  • Geniet van culinaire hoogtepunten (het bourgondische karakter van de regio) 

 

Eerste fase van de campagne

Een eerste fase van de campagne wordt vanaf januari ingezet op het vergroten van bekendheid onder de doelgroep. De focus ligt op brede zichtbaarheid en het inspireren van potentiële bezoekers. 

  • Abri-fietsen in de binnenstad van Utrecht: op zaterdag 11 januari, wanneer ook de Vakantiebeurs plaatsvindt, rijden er abri-fietsen met de campagneboodschap en een trigger om eens even stil te staan door Utrecht. Op een drukke zaterdag in de stad vragen deze fietsen aandacht voor de rust die Zuid-Limburg te bieden heeft. 
  • Bannercampagne via STER: gedurende drie weken wordt er op de kanalen van STER (o.a. nos.nl) met videobanners aandacht gevraagd voor de campagne. Van hieruit kan worden doorgeklikt naar de landingspagina. 
  • Google display campagne: banners met de campagneboodschap worden ingezet in gebieden waar de doelgroep zich bevindt.  
  • Social media advertenties: het vergroten van de zichtbaarheid op de eigen social media kanalen van Visit Zuid-Limburg. 

Tweede fase: verdieping

Vanaf eind januari wordt er een laag toegevoegd aan de campagne die meer uitleg en context biedt over wat Zuid-Limburg te bieden heeft. De nadruk ligt op het inspireren van de potentiële bezoekers met thematische wandel- en fietsroutes, de leukste plekjes om te overnachten en meer. 

  • Branded content op verschillende platformen, o.a. The Hike en Saar Magazine. Op het platform wordt een advertorial geplaatst over Zuid-Limburg, en een speciale Zuid-Limburg nieuwsbrief wordt verstuurd naar volgers van het platform. 
  • Fiets- en Wandelbeursspecial van Wandelmagazine: 2 pagina's advertorial over Zuid-Limburg. 
  • De Veertigers podcast: een van de hosts van deze podcast, Sander de Heer, is afkomstig uit Zuid-Limburg. Hij bespreekt met de andere de bijzondere aspecten van de regio. Gedurende 2 afleveringen zal ook Zuid-Limburg onderwerp van gesprek zijn. 
  • Social media advertenties: gerichte advertenties worden geplaatst om de verdiepende content onder de aandacht te brengen.