Dame op de fiets tussen de Zuid-Limburgse heuvels

Prikkelende zomercampagnes

Met de zomervakantie voor de deur staan veel mensen voor de keuze wat te doen deze zomer. Gaan we toch op vakantie naar het buitenland of genieten we van een ‘staycation’? Visit Zuid-Limburg denkt dat er voor de eigen inwoner in Zuid-Limburg nog zo veel te ontdekken valt, waarvan je je op het eerst moment nog niet bewust bent; bijzondere plekken en culturele schatten bij je om de hoek die je nog helemaal niet kent. Daarom start Visit Zuid-Limburg de zomercampagne “Zuid-Limburg, het paradijs in jouw achtertuin”.


Aanvullend op de provinciale inLimburg-campagne zet Visit Zuid-Limburg natuurlijk ook de eigen regio in de etalage voor toeristen. Het verhaal van Zuid-Limburg als het ware buitenland in eigen land staat hierbij centraal.

Het buitenland is dichterbij dan je denkt

Om Zuid-Limburg als buitenland in eigenland te vermarkten, ontwikkelden we deze pakkende campagnevideo in samenwerking met Submedia. Wie had gedacht dat een stukje buitenland zo dichtbij kon zijn?

Zomercampagne van start

Visit Zuid-Limburg wil met een promotiecampagne laten zien, dat je niet weg hoeft te gaan om nieuwe dingen te ontdekken. Er is zoveel moois in Zuid-Limburg: prachtige natuurgebieden en talloze routes leiden je naar de mooiste (vaak nog onbekende) plekjes in onze mooie regio. Door juist aandacht te vestigen op de vele natuurgebieden en de vele routes in de regio, wil Visit Zuid-Limburg de inwoners alternatieven bieden voor de bekende hotspots en een veilige spreiding stimuleren. 

Onze zomercampagnes komen tot uiting via de vernieuwde website, social mediakanalen Facebook en Instagram, online & offline advertising en samenwerkingen met influencers en lokale/nationale media (Voordeeluitjes.nl, ANWB Kampioen etc).

Daarnaast sluit deze campagne aan bij de recent gelanceerde provinciale campagne Buitenland is in Limburg van inLimburg.​

Nieuwe website visitzuidlimburg.nl

Met trots presenteren we ook de compleet vernieuwde consumentenwebsite. De laatste maanden is er achter de schermen keihard gewerkt aan de restyling en nieuwe, zintuig-prikkelende content. We zijn overtuigd dat (potentiële) bezoekers en inwoners zo nog meer geïnspireerd raken om deze prachtige regio te bezoeken. Want zeg nu zelf… dit unieke stukje buitenland in eigen land wil toch iedereen ontdekken! 

Alle grote verhalen van Zuid-Limburg, zoals Heuvels & dalen, Wijn, Romeinen etc. zijn nu online via alle devices te beleven. Bij de ontwikkeling van de website was er continue focus op het verbeteren van de navigatie, usability (gebruiksvriendelijkheid) en zoekmachineoptimalisatie. Natuurlijk bent u als onze partner te vinden op dit platform.

Provinciale inLimburg-campagne

Visit Zuid-Limburg werkte hard aan een campagne gericht om de toeristen weer te verleiden om in Zuid-Limburg op vakantie te komen. Het concept van deze campagne was al ver uitgewerkt toen de de Provincie Limburg de DMO’s in Limburg verzocht om een provinciale campagne op te zetten. Het Zuid-Limburgse concept hebben we vervolgens voor de hele provincie uitgewerkt, samen met de collega-DMO’s van Maastricht, Midden-Limburg en Noord-Limburg. De campagne ‘Dit is in Limburg’ is op vrijdag 3 juli gelanceerd op Château Neercanne.