‘Dit is in Limburg’
Nieuwe campagne voor Limburg

Provincie Limburg nam in de afgelopen jaren initiatief om samen met het bedrijfsleven, DMO’s organisaties en gemeenten een nieuwe toeristische marketingstrategie te ontwikkelen. In deze strategie staan het gericht benaderen van de juiste toerist voor Limburg, spreiding, de focus op online marketing en de bezoeker centraal. Bij deze campagne draait alles rondom de kanalen van inLimburg.com

Nieuwe post-corona campagne

Op 3 juli is de toeristische campagne ‘Dit is in Limburg’ gelanceerd. Met de campagne worden gasten verleid op vakantie te gaan in Limburg. Limburg voelt als een spannend stukje buitenland. De doelgroep voor de campagne zijn toeristen, maar ook de Limburgers zelf. Je hoeft deze zomer voor het buitenlandgevoel echt niet naar de Mediterrané!

Campagne ‘Dit is in Limburg’
De campagne sluit aan bij de toeristische marketingstrategie van de Provincie Limburg, om toe te werken naar meer spreiding door ook andere ‘attracties’ in de etalage te zetten dan de al bekende hotspots. Deze voorgenomen spreiding zorgt er in de huidige situatie ook voor dat iedereen in coronatijd veilig Limburg kunnen bezoeken.

Ten opzichte van andere regio’s onderscheidt ‘Dit is in Limburg’ zich door in de campagne het imago van Limburg te versterken; eigenzinnige regio (authentiek, bourgondisch) aan de rand van het land, in het hart van Europa (grensoverschrijdend). Oftewel een on-Nederlandse provincie met een buitenlands aandoend profiel met een onderscheidend & krachtig cultureel verleden.

Qua doelgroepen wordt gericht ingezet op de Harmoniezoeker, de Inzichtzoeker en de Avontuurzoeker volgens de Leefstijlvinder met een focus op de provincies Gelderland, Zuid-Holland, Noord-Holland, Noord-Brabant en Utrecht. In de boodschap van de campagne worden de (onbekende) parels uit Limburg gespiegeld aan bekende buitenlandse tegenhangers die veel op dat bezoekbare pareltje lijken.

Bijvoorbeeld ‘La Douce France? Je zou toch thuis blijven? Dit is in Limburg’. Alle uitingen verwijzen door naar inlimburg.com De Limburgse campagne is ondersteunend aan de landelijke NBTC campagne “Hier moet je zijn”.

De 1e parels van inLimburg

  1. Is dit Rome?​ Romeinse Katakomben in Valkenburg 
  2. Is dit Koblenz? Vakwerk in Sittard 
  3. La Dolce Vita in Toscane? Eys 
  4. Is dit Arizona? Enci-groeve, Maastricht
  5. La Douce France? Château Neercanne, Maastricht 
  6. Is dit het Gardameer? ​De Maasplassen Roermond​ 
  7. Is dit Obidos in Portugal? Thorn
  8. Is dit Zuid-Afrika? ​Maasduinen 
  9. Is dit de Camargue?​ De Groote Peel

 

Tip: de parels in the spotlight
Maak kennis met de bijzondere en vaak nog onbekende parels van Limburg … bekijk de zomerserie van ‘Limbourgeois – Op reis in eigen provincie’ op L1 TV en via Chapeau Magazine. De eerste uitzending is op zondag 12 juli om 17.15 uur, met herhalingen om 19.15 uur en 22.15 uur, en loopt t/m 30 augustus.  

Toolkit voor partners
Wilt u als partner inLimburg ook mee uitdragen? Hiervoor is een praktische toolkit samengesteld; met beknopte teksten, de links naar de youtube filmpjes, de kanalen van inLimburg, de hashtags en een map met banners die ze kunnen gebruiken.
Vragen? Mail dan naar marketing@visitzuidlimburg.nl.