Op welke manier?
Er zijn 'blow up kunstwerken' langs de Maasroute geplaatst. De kunstwerken genereren door hun speciale creaties social media aandacht. Door de kunstwerken in de vorm van zitplaatsen te ontwikkelen zorgen ze er bovendien voor dat de fietsers meer rustpunten hebben op hun route. Uit onderzoek is gebleken dat hier in Limburg behoefte naar is.
- 10 blow-up kunstwerken langs de Limburgse Maasroute
- Ieder kunstwerk is gebaseerd op de locatie waar deze zich bevindt
- Entertainment: ‘selfie’ plek met #MaasrouteLimburg
Het tracé is ongeveer 180 km lang. Door te kiezen voor 10 ‘blow ups’ is het mogelijk om 3 tot 4 ‘blow ups’ in een fietstocht van 40 tot 50 km te zien. Daarnaast kunnen lokale fietsrondjes gemaakt worden om het verblijf langs de maas te verlengen. Deze gethematiseerde route is een mooi product om de focus op Limburg te leggen in de totale promotie van de Maasfietsroute.
Cradle to cradle
De kunstwerken van ontwerper Patrick Kusters blijven tien jaar staan, vanaf 2020. De creaties zijn gemaakt van robuuste materialen als hout en staal, die ook bijdragen aan de principes van de circulaire economie: ‘cradle to cradle’. Elke grondstof en elk materiaal dat voor een product gebruikt wordt ook weer moet kunnen worden hergebruikt. En bij de kunstwerken is dat dus het geval.