Wij zijn nieuw!

En eigenlijk zijn we dat al lang

In ons nieuwe logo laten we ons hart spreken. Letterlijk en figuurlijk. Daar waar de heuvels langs de Maas oprijzen, daar in dat glooiende landschap, daar in Zuid-Limburg, ligt ons hart.

Zo afwisselend en open als ons landschap is, zo zijn wij als organisatie. We zijn nog steeds de betrouwbare VVV. En ook zoveel meer. Sámen met u laten we onze gasten verlangen naar onze regio en wijzen we ze ter plekke fysiek én online de weg.

En zoals u dat bij echte Bourgondiërs verwacht, doen we dat met een breed palet aan smaken. Van informatie tot inspiratie, van blog tot shop. Zowel voor, tijdens als na hun verblijf, staan we voor onze gasten klaar. Wanneer ze maar willen en via het medium dat ze het liefst gebruiken. 

Wij zijn verbinders, aanjagers, wij zijn uw ultieme toeristische kennis- en marketingpartner.

Van VVV naar Visit

Zo afwisselend en open als ons landschap is, zo zijn wij als organisatie. Visit Zuid-Limburg heeft inmiddels lading gekregen op social media en is een (internationaal) gebruikelijke aanduiding van toeristische bestemmingen.

Vele toeristische bestemmingen en -organisaties zijn vandaag de dag vindbaar onder de naam ‘visit’. Ondanks dat het VVV-merk als sterk en betrouwbaar merk wordt beschouwd, sluiten ook de Nederlandse VVV's zich hier massaal bij aan. 

In 2017 heeft VVV Zuid-Limburg ervoor gekozen om zich als Visit Zuid-Limburg te profileren op social media. Uit statistieken blijkt dan ook dat dit een goede keuze is geweest.

#visitzuidlimburg wordt groots uitgedragen en zetten wij sterk in via crossmediale communicatie. Het bereik van de berichten en het aantal volgers is hierdoor enorm gestegen. Op Instagram is het aantal volgers vanaf 2017 maar liefst verdriedubbeld! Op Facebook is het aantal volgers met 64% gestegen en zelfs Twitter laat een lichte stijging zien van 6%.

Met deze naamswijziging is (Visit) Zuid-Limburg sneller en makkelijker vindbaar tijdens de online zoektocht van de bezoeker, en al helemaal voor buitenlandse bezoekers. 

Wat betekent dit voor u als partner?