Vader en dochter bij  het uitzichtpunt vanaf de Beukenberg in de gemeente Beekdaelen

Zomercampagne: Paradijs in je achtertuin

Nu de coronapandemie langer duurt dan gehoopt, staan veel mensen voor de keuze wat te doen deze zomer. Gaan we toch op vakantie in Nederland, naar het buitenland of genieten we van een ‘staycation’? Visit Zuid-Limburg denkt dat er voor de eigen inwoner in Zuid-Limburg nog zo veel te ontdekken valt, waarvan je je op het eerst moment nog niet bewust bent; bijzondere plekken en culturele schatten bij je om de hoek die je nog helemaal niet kent. Daarom start Visit Zuid-Limburg de zomercampagne “Zuid-Limburg. Paradijs in je achtertuin!”.

De nieuwe zomercampagne borduurt verder op de campagne die Visit Zuid-Limburg vorig jaar ook ingezet heeft. Met het verschil dat we nu de focus nóg meer leggen op 'spreiding' in de regio door juist meer de onbekendere plekken in de etalage zetten. Kortom, weg van de begane paden.

Ook de gasten die al in de regio op vakantie zijn willen we bereiken met deze campagne en zo hen ook bekend maken met de minder bekende hotspots in de regio, die zeker ook de moeite waard zijn.

Een wandelaar langs de Geleenbeek op een zonnige dag
Maankwartier met mensen in Heerlen
Het witte Clemenskerkje in Brunssum, vanuit de weide er omheen gefotografeerd
Kunradersteen

Zomercampagne van start

Visit Zuid-Limburg wil met een promotiecampagne laten zien, dat je niet weg hoeft te gaan om nieuwe dingen te ontdekken. Er is zoveel moois in Zuid-Limburg: prachtige natuurgebieden, gezellige dorpen & steden en talloze routes leiden je naar de mooiste (vaak nog onbekende) plekjes in onze mooie regio. Door juist aandacht te vestigen op de vele natuurgebieden en routes in de regio, wil Visit Zuid-Limburg de inwoners én gasten alternatieven bieden voor de bekende hotspots en een veilige spreiding stimuleren.

Wanneer de maatregelen versoepeld worden en de ondernemers weer (gefaseerd) open mogen, zal Visit Zuid-Limburg dit natuurlijk ook verwerken in de zomercampagne. Zo zal er dan ook meer aandacht uitgaan naar de horeca, cultuur en attracties.

Deze middelen zetten we in

  • Website met campagnepagina 'Paradijs in je achtertuin'
  • Online advertising via diverse kanalen
  • Social media campagnes
  • Outdoor advertising
  • Print media advertenties in o.a. regionale kranten en magazines
  • Influencer- en perstrips (Zuid-Limburg ambassadeurs)
  • Nieuwsbrieven naar Zuid-Limburg geïnteresseerden
  • Wekelijkse Uittips naar de aangesloten accommodaties
  • Visit Zuid-Limburg Experiences en Shops
Maas Trek 2020

Meld u aan en profiteer mee

Promotie maken voor uw initiatieven, die wel al of snel weer kunnen, doen wij dolgraag! Heeft u toch al 'goedgekeurde activiteiten'? Deel ze dan zo snel als mogelijk met ons. Wij nemen ze mee in de communicatie rondom onze campagne. 

De grote verhalen van Zuid-Limburg

Achter de schermen gaat Visit Zuid-Limburg door met het uitwerken en beleefbaar maken van alle grote verhalen van Zuid-Limburg. Denk hierbij aan de al gerealiseerde wijnroutes, de Camini's, het Romeins kwartier en de Limburgse Maasfietsroute. Hier komen nieuwe producten bij rondom de thema's Mijnen, Katholiek verleden en Krijt-mergel-kalk.

Maasrtoute1
Jacobspad in zonnige omgeving met wegkruis
overst bord route Winthagen
Luciushof Romeins Kwartier Heerlen Eleven Media 6